Dagisbarn

Man kan ju inte tycka om alla barn lika mycket. Det finns alltid några favoriter och några som man retar sig lite på.
Så även på detta dagis, Noah heter denna lilla kille.
Han har ett jäkla självförtroende och tror att han kan och vet allt.
"Jag kan faktiskt stå på händer, jag kan faktiskt göra kullerbytta på gräset, jag kan faktiskt hälla upp min mjölk alldeles själv, dinosaurus rex är faktiskt köttätare för det vet jag" å bla bla bla..

Lite tröttsamt att svara:
"Aha, vad bra! Kan du det? vet du det?"
Varje gång.

Vid matbordet berättade en tjej att hon varit i Thailand.
"Jag med" svarade nån.
"Å jag har vart i Cypern" svarade nån annan.
"Å jag har varit i USA" sade en tjej.
"Å vet du fröken, faktiskt så har jag faktiskt varit i Kristinehamn" sade Noah stolt.

Nämen, har du? Häftigt!


Igår pratade vi om stickor och jag sa att man får vara försiktig för det kan göra ganska ont att få en sticka.
"Men vet du, jag har faktiskt fått stickor en massa gånger och det gick jättelätt å ta ut dom och det gör inte alls ont! För det vet jag!" sa Noah.

På eftermiddagen lekte några barn med en träbit och gissa vem som fick en sticka. Och började tjuta som fasen. "Aj, neeeeej! Ta inte bort den!!"

Jag kunde inte låta bli att garva lite för mig själv...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback