Wroom

En av dagarna hyrde vi tre moppar för att åka till öns stora stad, Fira.
För att hyra moppe behövde man ha körkort så därför körde Jag, Carro och Nattis varsin. Mian satt bakom Carro och Phia satt bakom mig.

Moppe-uthyraren frågade flera gånger:
- Är det säkert att ni har kört scooter förut???
- Jaja, massor av gånger, svarade vi. Vilket stämde för Carro men inte för mig och Nattis som aldrig hade kört moppe överhuvudtaget. Men nån gång ska ju vara den första...

Nattis och jag var en aning nervösa och i början gick det väl inte sådär jättebra. Jag tror nog Phia ångrade sitt val att sitta bakom mig ett tag eftersom vi höll på att köra in i en buske nästan direkt. Även jag var då ganska så rädd.
Nattis såg rätt säker ut även om hennes blinkers var konstant blinkande åt något håll.

Men vafasen, man kom in i det och när jag slutade vara nervös så var det skitkul!
Mopparna var jättesköna att köra även om de inte var helt otrasiga.
Vi körde på som fasen på raksträckorna på vägen hem. Min hastighetsmätare kom upp i hela 40 km/h. Det stämde nog inte riktigt. Tror snarare att vi kan ha kört i 70-80km/h.
Inte heller bensinmätaren verkade vara hel. Den visade full tank hela dagen.
Sen mitt under körningen så började det droppa nån skum grön vätska från nån behållare fram på moppen. Vi frågade vad det var på en mack i närheten och fick svaret:
- It's just water.
Eh, jaha. Grönt vatten. OK.

Hur som helst så var hela dagen jättehärlig på alla sätt och vis och det var nästan lite trist att lämna tillbaka mopparna sen på kvällen. Vi ville köra meeer!


Wroom


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback