Skavsår

Idag gick jag upp med tuppen för en gångs skull. Eller inte riktigt, men kvart över nio är ju rätt tidigt när man är ledig känns det som. Och det finns säkert några tuppar nånstans som inte vaknar förrän dess...

Iallafall. Anledningen till att jag gick upp så "tidigt" var att jag skulle åka till stan med Lisa och köpa present till en kompis som fyllt år.
Men Lisa missade sitt tåg. Därför hade jag en halvtimme att spendera på egen hand.
Det blev inte så mycket shoppande under den halvtimmen. Hade nämligen fått jordens skavsår på båda hälarna. Skojävlar! Jag har ju haft dom förut flera gånger utan att få ont... knäppt!
Så istället för att shoppa så satte jag mig på en bänk och tittade på människor. Rätt skoj faktiskt.
Vilka gräsliga kläder en del folk har!
Tröjor som slutar över naveln så fläsket hänger ut, för korta byxor, gamla urtvättade t-shirtar med tryck som "I'm still a virgin, but unfortunately this is a very old t-shirt" och gud vet alla gräsliga plagg jag såg...
Skavsåren ville såklart inte ge med sig sen trots min halvtimmes vila så när jag till slut klivit av t-banan på vägen hem tog jag av mig dojorna och gick barfota. Skönt som fan!
Presentköpandet gick väl sådär men det ska nog ordna upp sig tror jag...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback