Och dessutom...

så hände detta på vägen hem från grillpartyt i fredags:

Bussen gick bara till Vällingby och när vi kom dit så såg jag att t-banan mot Hässelby strand inte gick förrän 26 minuter senare. Det är väldigt lång och seg väntetid så istället för att stå där och titta på klockan så bestämde jag mig för att gå hem från Vällingby.
Jag fick sällskap en liten bit av Jea som har flyttat till en lägenhet i Vällingby. Trots att klockan var ungefär två (och Hässelby inte är den säkraste förorten att vandra i mitt i natten) så kan jag inte påstå att jag var rädd direkt.
Ändå sprang och gick jag om vartannat. Det är nämligen rätt långt hem från Vällingby till mig och det går ju lite fortare om man springer lite.
När jag var ungefär tio minuter hemifrån och sprang på vägen hoppade det plötsligt ut en man ur en buske. Jag fick tvärstanna för att inte springa rakt in i honom.
- Hej, vet du vad klockan är? frågade han mig.
- Eh.. mm. Den är tio över två.

Nu hade hjärtat börjat dunka på rätt rejält. Tur att jag var lite halvfull annars hade jag nog blivit ganska så rädd.

- Värst vad du har bråttom då.
- Eh.. Aa... jag skulle vart hemma klockan två. svarade jag osannt.

Sen sprang, eller snarare kutade jag, vidare. Lite rädd att han skulle springa efter eller nåt. Men det gjorde han tack och lov inte och jag kom oskadd hem.

Såna här spännande händelser kan man få uppleva om man bor i ett ofarligt, mysigt och trevligt Hässelby Gård...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback