Jobb blev minigolf

Igår gick jag och lade mig redan tio över elva eftersom jag gett mig fasen på att försöka jobba lite idag. Men jag somnade inte på två röda direkt. Tiden gick och jag vart inte så mycket tröttare. Jag provade att ligga åt alla håll (trots att jag bara kan somna på rygg och åt höger, annars hör jag mitt hjärta slå och det är skitirriterande). Det funkade inte. Jag provade utan täcke en stund, med en större kudde ett tag, inget funkade. Och tiden gick. Klockan var väl runt halv två när jag till slut somnade.
Imorse ringde klockan redan kvart över sex och jag var jäkligt trött. Kroppen som är van vid nio timmars sömn/natt blev nog lite chockad när den bara fick typ hälften. Men vill man bli rik får man kämpa lite, tänkte jag.
Fast jag blev knappast rikare idag. Jag fick inget jobb. Ganska väntat iförsig. De flesta dagis är stängda fortfarande.
Istället halvsov jag fram till nio (och drömde att jag nästan krockade, att syrran var hemma och att jag skickat sms till Mian). När jag vaknade skickade jag ett sms till Mian på riktigt och sen åkte vi och spelade årets första minigolf ute på Brostugan. Vi var väl där runt halv elva, hade jag inte hoppats på jobb hade jag fortfarande legat och sovit då, helt klart.
Men det var en trevlig runda SOM JAG VANN, TJOHOO!

Resten av dagen tickade förbi genom att jag åt lunch, tittade på Grease och spelade strandtennis hos Mian, vi mötte Phia och Nattis för grekisk middag i Vällinge hus (fy fan vad gott det är med gyrostallrik!), och jag såg IFK Göteborg-AIK på tv. Matchen slutade 1-1 och det var väl faktiskt ett helt okej resultat.
På söndag spelar AIK hemma mot Kalmar FF men den matchen kan ju inte ses för då är jag i Båstad. Najs.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback