HJÄLP!

Förra fredagen var jag på grillfest ute i Kungsängen. Det var jättemysigt och så men jag och två kompisar drog ändå hem vid halv ett. På pendeln började två killar i 25-30 års-åldern snacka med oss. De var fulla och glada och påväg in till stan för att partaja. Vi var trötta, sega och ville hem och lägga oss. De pratade på om dittan och dattan och vi svarade: "mm.. visst, ja." på deras frågor. När vi skulle gå av frågade den ena av killarna mig om mitt nummer. "Vi kan väl hitta på nåt nån dag. Ere dig man ska ringa om det e party? höhö".Jag brukar nästan aldrig ge ut fel nummer men jag kände att detta var ett sånt läge där det behövdes. Jag hade ingen jättefantasi så jag bytte bara ut den sista siffran. Det borde ju absolut räcka tänkte jag. Sen tänkte jag inte mer på det.

Igår kväll ringde mobilen. Det var ett nummer jag inte kände igen:

- Hej, de e Anna.
- Hej det är Viktor från tåget i fredags.

PANIK!

- Eh, okej...
- Visst åkte du väl pendeln i fredags?
- Eh.. mm.. (fortfarande halvt chockad)
- Hur e läget då?
- Jo, det e bra.
- Aha, ok. Vad har du för dig? Vad händer ikväll?
- E ute på Ekerö.
- Fan va mysigt. Dit har jag och några polare tänkt åka med båten. Aha, vad gör du för nåt då? Jobbar du? Har du semester?
- Jag är ledig just nu. Själv?

Hur skulle jag ta mig ur detta? Det stod helt still i huvudet. Jag kan ju bara inte låtsas att det börjar brusa eller nåt, det skulle bara låta jättefejk.
Så mitt i hans berättande så tänkte jag att skit samma, jag orkar inte prata med snubben. Så jag la på. Klick. Mitt i samtalet. Så kan man göra om man vill.

Han ringde inte igen. Skönt.

Men frågan är ändå: Hur fan hade han fått mitt nummer? Jag gav ju ut fel!!! Det är jag helt säker på.

Alt 1: Han råkade höra fel när jag sa fel nummer och avn en slump skrev han in mitt rätta nummer istället. Låter jävligt långsökt.

Alt 2: Han antog att sista siffran var fel och kollade upp alla sista siffror. Ganska korkat för om han fattade att jag gav fel nummer borde han förstått att jag inte ville träffa honom igen.

Helskumt i vilket fall...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback