Fotbollsnörd-humor

På Canal+ visas varje vecka "Veckans match" från Allsvenskan.
Igår visades Helsingborg-Häcken som såklart skulle ses av vår familj eftersom Henke nu spelar i Helsingborg. Biljetterna var slutsålda tack vare honom och kvällens tänkta Henke-fest.
Henke spelade på topp och fick inte så mycket boll så det var väl en coach-miss tycker jag. Istället vann Häcken med 3-1. Men iallafall.
Arne Hegerfors satt som kommentator och jag måste säga att han börjar bli lite väl mossig nu efter alla dessa år. Det fanns en Häcken-spelare på plan som hette Mambo Mumba. Jag och päronen höll med Arne om att det var ett skojigt namn. Men Arne tyckte uppenbarligen att det var så skojigt att han skulle säga det VARJE gång han fick bollen.  "Mambo Mumba tar emot..." "Där var Mambo Mumba nära att vinna tillbaka bollen..." "Maaambo Muuumba nickar in bollen" osv. Every time. Han sa det så många gånger att vi började undra vad fasen han höll på med. Till slut kunde vi i soffan inte tänka på annat än när han skulle säga hans namn nästa gång.

Vi blev också lite irriterade på varför han skulle säga hela namnet. Räckte det inte med att säga Mumba ibland? Men sen kom vi på att hela namnet Mambo Mumba kanske var hans efternamn. Och då började vi undra vad han kan ha hetat i förnamn...
Kanske Bongo Bongo Mambo Mumba, eller varför inte Mimbo Mambo Mumba, eller nåt annat skoj.
Därför blev det ännu roligare när hela hans namn kom upp i bild och det visade sig att han hette Robert Mambo Mumba. Hahahaha... Ännu roligare ju med ett så vanligt förnamn och ett så knasigt efternamn...

När Arne fortsatte att upprepa hans namn gång på gång bestämde jag mig i andra halvlek  för att ta me fasen räkna hur många gånger Arne sa Mambo Mumba. Jag kom upp i 19 gånger. Ändå avtog det lite i slutet...

Arne♥  Mambo Mumba?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback