Flashbacks

Igår visade SVT till min stora glädje en riktig höjdarfilm, A walk to remember. Det är inte bara det att det är en väldigt bra film. Den framkallade också en massa minnen från när jag såg den för första gången...

Det var i februari i ettan på gymnasiet. Det var första gången jag var hemma hos Phia. Förutom Phia och jag så var även tvillingarna, Alex, Nattis och Phias kompis Linda där.

Det är kul att se tillbaka på de här kvällarna för så längesen. Tänka sig, vi kände knappt varann då. På den tiden hade jag tandställning, Nattis hade en skojig frisyr och tvillingarna fortfarande var ovilda. Med andra ord inte igår direkt...


I allafall, först spelade vi Bingolotto och sen hade vi även hyrt två filmer. Den ena hette "A walk to remember" och verkade rätt trist tyckte jag. Men ack så fel jag hade. Det var en underbar film! Men sorglig var den så det räckte och blev över och jag är säker på att flera av oss grät i slutet... (Helt klart Nattis iallafall.)
Mandy Moore och Shane West spelar huvudrollerna och vi tyckte allihopa att Shane West var värsta hetingen! (Jag hade honom som skrivbordsunderlägg ett tag sen efter det kommer jag ihåg.)

Musiken i filmen var också underbar! Flera låtar av Switchfoot spelades och det var då jag upptäckte hur sjukt bra den musikgruppen var. Sedan dess har jag älskat dom och de har gjort hur många grymt bra låtar som helst.
Deras "Dare you to move" är fortfarande en av mina absoluta favoriter.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback