Fiskvakt

Denna vecka är en kompis, Jea, bortrest så därför fick jag den stora äran att mata hennes två fiskar och vattna hennes blommor.
Jag har aldrig haft fiskar och vet inte hur mycket mat de ska ha och så men det borde ju inte vara några problem tänkte jag. Igår var jag där och matade dom och de verkade nöjda och glada.
Idag när jag kom dit igen låg den ena firren nästan orörlig och viftade bara ibland på fenorna. När jag la i mat verkade den inte alls intresserad utan låg fortfarande kvar på samma ställe. Fisken låg så i trekvart utan att simma. Sen, tack och lov, simmade den iväg lite och jag tror att jag såg att den åt pyttelite mat. Men verkade fortfarande helseg.
Lyckat, det har gått två dar och ena firren är redan sjuk! Hjälp!
Hoppas verkligen att den piggnar till snart!!!

Positivt är iallafall att Jea har en jäkla massa dvd-filmer som jag inte har sett. Hoppas nästan på dåligt väder i veckan...
Då kan jag ju vara där mycket och kolla till firrarna också.
Hoppas bara att blommorna inte är lika problematiska!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback