Känns så j-vla onödigt!

Har tänkt ett tag på att det vore skoj att skaffa en blogg. Men har tyckt att jag nog inte har tillräckligt med tid för det och att jag nog inte skulle skriva så ofta. Jag har ju jobbet, sena träningar, matcher å massa sånt. Men så hände något riktigt tråkigt...
Igår spelade vi DM-semifinal mot Balrog, ett av Sveriges bästa lag. Jag hade sett fram emot matchen ett bra tag. Vi visste allihopa att vi var mycket sämre än Balrog men det skulle bli kul att se hur mycket sämre vi var. Vi är ju ändå ett topplag i ettan så om vi spelade bra kunde vi faktiskt ha en liten chans att ge dem en riktig match!

Har varit riktigt förkyld i några dagar nu så jag mådde inget vidare igår egentligen. Bestämde mig ändå för att spela matchen, detta ville jag inte missa!
När ungefär halva matchen hade gått låg vi under med 0-2. Då skulle jag in i en närkamp med en Balrog-tjej men jag kände redan innan att jag kom fel, jag var inte riktigt med. Det slutade med att jag flög som en vante in i sargen. Jag hamnade konstigt med knät, det kändes som om det var något som vred sig men jag vet inte. Det verkade ändå inte vara någon jättefara men jag kunde såklart inte spela klart matchen. (som för övrigt slutade 0-7)
I natt gjorde det väldans ont och jag kan inte ha sovit mer än fyra timmar kanske. Det spelade liksom ingen roll hur jag placerade benet, det gjorde ont ändå. Värktabletterna låg en trappa upp, suck...

Ringde imorse till jobbet och meddelade att jag inte kunde komma på några dagar framöver.
Sedan blev det soffan som gällde. Där har jag legat nästan hela dagen. Fick besök av Sandra en stund så det var trevligt iallafall! Vi tittade på Love Actually som jag sett en gång tidigare. Den är riktigt bra faktiskt tycker jag! Sandra hade med sig bullar och kakor och dessutom stod en "After Eight"- ask alldeles för nära mig för att jag skulle kunna hålla mig borta. Så det blev till att tröstäta idag. =(
Hoppas hoppas hoppas att knät känns bättre imorgon för orkar inte ha ont!
Hur som helst lär det nog bli soffan imorrn också har jag en känsla av tyvärr. Är redan trött på å bara ligga där och inte göra något vettigt!

Aja, livet kan inte alltid vara på topp!
Nu är det sängen som gäller och jag hoppas på en hel del sömn i natt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback