Helg

Jag pratade med Robert i telefon för en stund sen. Det var himla trevligt! Det är så knäppt det där, att han e på andra sidan jorden men det märker man bara på den lilla tidsfördröjningen som blir när man pratar. Det var väldans skojigt å höra om allt som de har gjort, de verkar ha de toppenbra å de e ju bra! Men tiden går ju så jäkla fort när jag pratar me honom! Det kändes som vi hade pratat i typ högst tio minuter, men det hade gått en halvtimme!!! Hjälp! Stackars stackars Roberts plånbok, det kostar nämligen 12,50 kr/minut! Galet värre! Lite ångest där me tanke på att han får betala en jäkla massa men mig kostade samtalet inte ett skit.. Ojoj...
Det vore ju inte helt fel och vara utomlands nu precis! Har tröttnat på den här kylan nu... Men idag var det en härlig vinterdag! Jag var å shoppade på Outlet me familjen. Fast jag köpte ingenting.
Men men.. Jag fick iallafall hälsa på Carro på Samsonite och se hur det såg ut där hon jobbar.

Igår var jag hemma och tog det lugnt på kvällen. Det känns som att mitt knä tyckte att det var ett bra val. Även om jag var rätt partysugen. Har ju inte partat på fyra veckor! Men det gör inget att det blev en hemmakväll, jag höll nämligen på å somna redan vid elva. Hade ju varit vaken sedan klockan fyra så det var inte så konstigt att jag var lite trött...

För å byta ämne helt, nyss såg jag en kvartsfinalmatch mellan Nigeria och Tunisien i Afrikanska mästerskapen på tv. Det var ingen höjdarmatch. Det stod 1-1 länge och matchen gick till förlängning och straffar. Då blev det helt sjukt spännande! Det var verkligen psykiskt jobbigt! Tänka sig att man kan bli så nervös trots att det egentligen inte spelar jättestor roll vilket land som vinner.
Tunisien hade ett jätteövertag eftersom målisen snabbt räddade två straffar.Jag hejade dock på Nigeria som sedan till slut efter sudden-straffar ändå lyckades vinna (och jag ropade högt av glädje). Galet det där med sport egentligen...

Nu ska jag gå å fixa lite med mina kort som jag skickade på framkallning i tisdags. De låg nämligen i brevlådan igår! Skoj skoj!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback