Godis

Påväg hem idag köpte jag en chokladkaka och lite smågodis. Det är ju ändå fredag, tänkte jag.
Åt lite av chokladkakan å nåra godisar. Usch å blä, det fick räcka. Inte för att det egentligen var äckligt men det fick helt enkelt räcka. Jag kom nämligen att tänka på alla mina lagkompisar som just då i samma ögonblick var på träningen och svettades för fullt. Jag har sagt det förut och lär säkert säga det igen: Det är förjävligt att inte kunna träna!

När jag suttit här vid datan en stund ropade mamma från övervåningen:
"Anna, vill du ha glass??"
Det är ju ändå fredag, tänkte jag. Klart jag ska ha glass!
Mmm.. chokladsås också. Inte illa! Men det räckte med ett par skedar. Var inte sugen sen.
Däremot kom jag tillbaka till datan senare och smakade på glass-sörjan som nu låg i skålen. Den var god!


Hmmm... 
Det är konstigt att  jag ena sekunden kan tänka: "Jag ska verkligen inte äta godis på lääänge! Jag kommer säkert inte ens vara sugen på flera veckor!"
Godispåsen är nästan tom. I botten ligger några geléhjärtan och ett par sugisar. Huuur kunde jag välja de där godisarna? De är ju inte goda för fem små ören!

Nästa dag upptäcker jag godispåsen. De få godisarna som finns kvar smakar underbart! Fasen vad gott det är med geléhjärtan!

Dags att sova!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback