Dags att beklaga sig igen då...

Vaknade till i natt och tittade på klockan. 4.28. I vanliga fall är det en utmärkt tid att vakna till eftersom det är många timmar kvar att sova.. Idag var det dock inte lika kul med tanke på att min klocka ringde klockan fem. Fy fabian!

Just nu är jag heeelt slut! Vi var en person för lite på jobbet idag och det var ingen höjdare. Det gjorde också att jag mer eller mindre blev tvungen å jobba över en halvtimme. Detta fick jag veta efter att jag suttit i tusen år  å klätt på alldeles för många barn. Dessutom kändes det redan då som om det gömde sig en vattenballong inuti mitt knä.
Förstår inte, det kan ju inte vara meningen att min jäkla knä ska svullna upp stup i kvarten å bli vätskefyllt!! Blir tokig!

Dessa saker kan göra mig en aning galen:

Jag har sagt till Sebastian en j-kla massa gånger att han ska sätta på sig sin overall. Jag vet att han kan göra detta själv men han skiter i vad jag säger. Jag försöker säga till honom på alla olika sätt. Snällt, argt, besviket, glatt, you name it! Istället hoppar han på bänken, sätter på sig Williams mössa, leker med Jakob...arrrgh!

Shade (den andra dagisfröken på min avdelning) kommer mitt i allt påklädnads-kaos och meddelar mig att barnen måste ha galonbyxor på sig också eftersom det är så blött ute. Ännu ett äventyr att hitta rätt byxor till varje barn...

Matilda gråter i en kvart för att hennes vantar e borta. Hon har dessutom rivit Jakob på kinden så även han gråter för fullt. Liam gråter så fort något annat barn gråter så självklart börjar han också böla.

Ibland undrar jag varför jag jobbar på dagis...



Nu ska jag åka å hämta Phia. Vi ska hem till Lisa å äta glass, mums fillibabba!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback