Ännu en dag på jobbet..

I morse åkte tjejerna till Åre! De lär få det galet kul, det tvivlar jag inte en sekund på...
Åååå vad jag e avis! Men men... Jag får i allafall åka till Visby i helgen. Det blir säkert kul det med.

Vi möter nämligen Hansa-Hoburg på söndag. Jag trodde inte att jag skulle få följa med på matchen först eftersom det kostar klubben en himla massa pengar för boende å båtresan å sånt. Men det visade sig att jag fick följa med iallafall, hipp hurra!

Idag var jag hos läkaren. Det var en jäkligt flummig läkare. Jättestressad verkade han vara också...när han väl kom.
Först fick jag nämligen sitta och vänta i ett undersökningsrum i en halvtimme på att läkaren skulle komma.
Mitt knä har svullnat upp de senaste dagarna och nu är det en massa vätska i det. Det är jätteäckligt att känna på knät, som gelé typ.. ysch!
 Igår sa sjukgymnasten att de antingen skulle tappa knät på vätskan eller ge mig antiinflammatoriska tabletter idag. Men läkaren nämnde inget om det, bara att jag kunde ta en ipren om jag hade ont. Så jag frågade om antiinflammatoriska tabletter och han sa att ja, det kan du väl få om du vill. Om jag vill? Jaha...
Sedan frågade jag om jag kunde jobba med knät och förklarade situationen, att jag inte får vara kvar på jobbet om jag blir sjukskriven igen. Läkaren sa att det inte var omotiverat att sjukskriva mig men att jag nog kunde jobba om jag tog det lugnt.
Så jag är nu sjukskriven i en månad men jag får ändå jobba...om jag vill.
Men är det farligt? frågade jag eftersom jag tyckte att det ändå lät lite skumt att jag kunde jobba när jag hade en månads sjukskrivning. Men det var tydligen inte speciellt farligt så jag ska nog ta och köra på å jobba. Jag får se om knät blir ännu sämre.

Nu har jag suttit och bränt en cd-skiva med Astid Lindgren-låtar. Det var nämligen en dagisfröken som slutade igår och då tog hon med sig skivan som alla barn e galna i. Så hela dagen idag har ungarna tjatat å tjatat: Vill höra pippi!
Trots att jag försöker förklara att pippi inte finns kvar så verkar det inte som om de förstår. Så det var bäst att bränna en cd så de blir glada å nöjda. Pappa hade ju ändå samma cd hemma. (såklart, säg en cd han inte har!)

Nu ska jag ta å sova för det har inte blivit mycket sömn de senaste dagarna. Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback