Ungar är smarta

Jobb hit och jobb dit. Känns som om det är det enda jag skriver om. Lite trist kanske. Ska försöka ändra på det.
Men först måste jag bara skriva en jobbgrej som jag glömt.

När det kändes som tyngst på jobbet kom jag fram till en hysteriskt kul grej.

En söt liten kille (en av mina favvosar) på min avdelning, han som var rädd för fotografen förut, har gått runt och sagt nåt som låter som "hora" den senaste tiden. Första gången jag hörde det tänkte jag att jag måste ha hört fel men när han sen sagt det flera gånger så ere verkligen så. Det låter helt klart som om han säger hora! Inte varje dag man hör en så liten unge säga såna fula ord!
Har tänkt på vad fasen han kan mena när han säger så, han e ju liksom inte ens två år och kan ju bara nåra få ord så det går ju inte att fråga honom vad han menar direkt...
Sen helt plötsligt som en blixt från klar himmel kom jag på det.
Det är tantjävelns namn han försöker säga, helt klart! (hon har ett utländskt namn som inte är så lätt att uttala)
Så jäkla klockrent!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback