God jul

Nu är ju klockan över tolv så visst ere julafton. Men det känns inte riktigt så än.
Däremot är julstämningen på topp nu efter en riktig familjedag.
Var inne i stan idag och strosade runt med pappa och syrran, trots att vi redan var klara med julklappsinköpen.
Vi gick runt i gamla stan en stund först och sen blev det en inte så jättejulig lunch på McDonken men visst var det lika gott som alltid! Lyckades också hålla mig från att köpa en dvd till. Nån måtta får det vara!
Sen bjöd jag på Montis-glass. Kände mig rik för en sekund tydligen. Men ve och fasa, jag kan inte förstå det, men pappa tyckte inte alls att glassen var speciellt god. Han tyckte inte att den smakade så mycket.
Hallå liksom!
Aja, jag vet ju iallafall hur smaskens den är. Och jag vet att åtminstone Phia håller med mig!

Kvällen har varit julig den med! Vi har klätt granen, lyssnat på en jäkla massa julmusik, (lite för mycket Christer Sjögren för min smak men e man med i kören på skivan så får man ju ta det, hehe) druckit en drink på mammas å pappas julklapps-tequila, slagit in och rimmat klapparna å allt det där.
Så egentligen är man väl redo för julafton nu. Kanske dags att gå och lägga sig.

GOD JUL!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback