Loppis

Nu är det snart dags för flytt och en jäkla massa skit ska kastas.
För att alla fina barnböcker, barbies, gosedjur, spel, kläder och andra grejer skulle slippa hamna på tippen hyrde vi ett bord på loppmarknaden i Vårberg i lördags.

Vi var där i god tid innan de öppnade så att vi skulle kunna slippa stressa. Yeah right. Det var kaos när vi kom dit. De andra, mycket mer erfarna loppisgubbarna, öppnade våra lådor och paxade grejer innan vi ens hade hunnit ställa ner dom på marken.
"Vad den kostar??" "Den jag vill ha, hur mycket??" 
Vi var halvt chockade och sålde en hel del grejer alldeles för billigt. Dessa grejer hittade vi senare på loppisgubbarnas bord för försäljning.

Det lugnade ner sig efter ett tag. Vi hade fått mycket sålt och tjänat in en del pengar iallafall. En del grejer gick däremot inte å sälja så vi kastade det som inte ens gick att ge bort.

Det fanns inte mycket kul att kolla på bland de andra borden måste jag säga. Men ett bra kap gjorde jag. En gubbe sålde filmer så jag gick dit och gav honom de två filmer som vi inte hade lyckats sälja. Sedan lyckades jag pruta till mig två filmer för tio spänn istället för 10kr/styck.
Fucking Åmål och Fyra bröllop och en begravning. Trodde jag. Men det visade sig att det inte var Fyra bröllop och en begravning som låg i utan Van the man. Jäkligt klumpigt av mig. Men det gjorde inte så mycket för den är ju skitrolig.
Båda filmerna förgyllde sedan min lördagskväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback