Vintern rasat...

Jaha, då var det vår på riktigt då.

Grattis till Kungen som fyller 60 idag, å ett ännu större grattis till Mormor som fyller 67!
Med tanke på att mormor fyller år så brukar Valborg spenderas i Trångsund med släkten (med undantag för ett par fjortis-år vid Drottningholm) och sedan en tripp till brasan där morbror å hans band (P-nuts) brukar spela.

Sitter här och känner mig ruggigt inrökt. Håret luktar skit! Men så är det efter att man spenderat några timmar i mormors lägenhet.
Hon ska varje gång vi är där också (skämtsamt?) påpeka att:
- Ja, jag röker inomhus om jag vill eftersom det är jag som bor här. Och om någon ber mig gå ut på balkongen så kan jag visa vart dörren är (hehe)!

Så hon sitter där och bolmar. Smarrigt..
Nja, inte direkt.

Där var även:
Moster, som nu har blivit värsta pinglan efter sin Gastric Bypass-operation och som blir smalare och smalare varje gång jag ser henne.
Mosters man, en föredetta AIK-huligan som nuförtiden är lugn å trevlig.
Småkusinerna (eller små och små, de e ju 13 nu) som bara växer och växer och som försvann efter en stund för att åka skateboard nånstans.
Morfar, som börjar eftermiddagen med att kolla hästarna på tvn oavsett om han själv spelat eller inte och som har rätt kul humor å brukar dra nåra lyckade skämt per släktträff.
Överviktiga Sten och Kajsa, (mormors bror och hans fru) som aldrig har med sig presenter till den som fyller år utan bara kommer för att kasta sig över tårtan. Kajsa har ingen klädsmak för fem öre så det är alltid spännande att se vad hon har på sig. Sten verkar inte ens titta sig i spegeln för det oheta, krulliga håret står åt alla håll. (De snackas det alltid skit om, med rätta!)


Frånvarande ikväll:
Syrran som var på en kompis landställe.
Ny-näspiercade, 15-åriga tjejkusinen som var hos pojkvännen i Bergsjö.
Mormors andra bror och hans fru som alltid har med sig gittaren och ser till att släktträffarna brukar sluta med att alla sitter och sjunger Evert Taube eller nåt annat kul tillsammans.

Det blev ingen jättelång stund vid brasan ikväll men det var trevligt!

Bandet var bra tycker jag och spelade all möjlig musik.
Lite skrämmande att hårdrocks-pappa kände igen dansbandslåten "Ett hus till salu" med Sven Ingvars redan efter en kort bit av introt...hmm...
De flesta var uppe och dansade till musiken men jag höll mig borta från dansgolvet. Jag fick dansa av mig tillräckligt igår...

Kommentarer
Postat av: Treno

..Rather helpful information you have here. Grazie! http://www.trenitalia.275mb.com

2007-03-07 @ 17:27:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback