Pensionärerna och jag.. såå tajta!

Stan kryllar av gamlingar. Det har jag lagt märke till oftare nu när jag är sjukskriven.


Dagens första gamling-situation:
Jag åkte till sjukgymnasten vid tio-tiden.
Det stod en ostadig, gammal gubbe framför mig i rulltrappan. Han vinglade plötsligt till mitt i rulltrappan och ramlade nästan ner över mig!
Inte så smart egentligen å försöka ta emot honom för om han verkligen hade ramlat helt så hade han nog med största sannolikhet mosat mig. Men jag hade tur, det enda jag bröt var en nagel när jag halvt försökte rädda honom.
Puh!

Dagens andra gamling-situation:
När jag åkte hem från sjukgymnasten idag var det nästan rusningstrafik på t-banan.
Mitt på blanka dagen! Gamlingar så långt ögat kunde se!
Okej, jag behövde inte stå upp, det fanns några sittplatser här och var men ändå.


Gamlingarna och jag har faktiskt en hel del gemensamt sedan jag skadade knät:

Jag går inte mot röd gubbe, jag springer inte när jag ser tunnelbanan komma, folk går om mig när jag promenerar hemåt...

Jag längtar tills jag kan springa igen!!


Alex har kommit hem! ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback