Påskkärring-dagen

Jag satt uppe i vardagsrummet idag när jag såg att det gick omkring tre jättesöta små påskkärringar på gatan. Jag fick lite halvt panik eftersom vi inte hade nå godis hemma.
Jag letade i kylen å i skåpen efter nåt jag kunde ge dom men det fanns inget kul över huvudtaget. Inte heller hade jag nå småpengar som jag kunde ge i nödfall.
Till slut letade jag fram nåra gamla choklad-fingrar i ett skåp. Det är ju rätt gott å så länge hade de säkert inte legat där...
Jag väntade på att nån skulle plinga. Men det kom inget pling.
Buhu.. Jag blev dissad!

Jag fick trösta mig me ett choklad-finger.

Men en stund senare plingade nåra andra på. De plingade typ 4 ggr. Övertända!?

De verkade hyfsat nöjda med fingrarna å de va ju bra!
Å jag fick ett påskkort me nåra streck i olika färger. Det kan inte ha tagit mer än tre sekunder å göra, haha. Men de var hur som helst väldans glada å önskade glad påsk en massa gånger.

Men nu får det inte komma nåra fler för då vet jag inte vad jag ska hitta på å ge.
En knäckemacka kanske? Ett paket nudlar någon?

Jag får låtsas som att jag inte e hemma.
Eller så får jag göra som Lasse (min döda granne) brukade göra när vi plingade på när vi var små.
Öppna fönstret på övervåningen å ropa surt:
- Vad vill ni? Vi ska inte ha nåt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback