Mio min Mio

"Katos ondska var så stor, att han hade rövat bort alla barn. I 1000-tals år levde människorna i skräck för den onde riddarens terror. Men en dag kom de ridande genom Dunkla skogen, en konungason och hans enda vän, Batman"

När man inte har sett en film på väldigt länge så är det lätt att man lägger märke till saker man inte tänkt på förut.
När jag var liten tänkte jag inte på att bandet och inspelningen är rätt kassa, att bilden kunde varit bättre och att volymen går upp och ner lite som den vill. Inte heller tänkte jag på att den är dubbad, hemska tanke!

Något annat som jag självklart inte tänkte på då var vem som spelade Mios bästa vän, Jum Jum.
Men det upptäckte jag och syrran igår när vi såg förtexten. Jum Jum spelades av en typ 12-årig Christian Bale. Å visst var det likt såg vi sen när vi väl kommit på det.
En aning irriterande blev det dock eftersom jag sedan tänkte på Batman typ varje gång jag såg honom...

Men jag säger då det. Mio min Mio, sicken underbar film!


Kommentarer
Postat av: Terese

Vadå.. finns det en utländsk Mio min Mio-film? Det visste jag inte ens om. Måste leta upp.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback