Jobbiga människa!

M
U
P
P
!


När jag kom hem från sjukgymnasten så bestämde jag mig för å sätta mig ute på framsidan och läsa, lyssna på musik å bara njuta av vårsolen i lugn och ro! Något jag längtat efter länge... För vädret idag var ju kanon!!
Så jag sminkade av mig å gick ut, allmänt luffig i mina nästan svettiga mjukiskläder.
När jag kom ut  å satte mig såg jag att det var en del människor vid grannens tomt.

Grannen bredvid oss, Lasse, dog för några månader sedan. Han blev runt 75 eller så... Sedan dess har det varit en del barn och barnbarn som varit här lite då och då och hämtat saker å kollat runt lite å så...

Idag var det en del människor här.
När jag hade suttit ute å läst en kvart ungefär (jättemysigt var det) så åkte alla. Trodde jag.
Men tydligen inte för mitt i min läsning hörde jag någon som sa:
-Hej!

-Hej hej! svarade jag till snubben i militärbyxor å nån sunktröja (det var tydligen Lasses barnbarn) som stod vid grannens tomt.
Det kan ju va trevligt å säga hej till grannens släkt.
Det räckte så tyckte jag men inte han tydligen...

-Hur mår du?
-Jo, jag mår bra, själv då?
-Jo, det är bra..
Nu räckte det iallafall tyckte jag.. Men inte han.

Han kom över till mig å började prata.

- Jaha, hur gammal e du då? Säg inte sexton nu bara. För det e så jobbigt när söta tjejer som ser hyfsat gamla ut berättar att de är sexton.
- Närå, jag fyller 20 i år. Hur gammal e du själv då?
- Jag är lite äldre än så. Jag e 32.
- Jaha, okej.
- Varför sitter du här ute på framsidan? E det inte mysigare på baksidan?
- Jo, det är väl rätt mysigt där med men det blåser inte här så det är ju skönt.
- Men ska vi inte sätta oss på baksidan å fika å snacka lite skit?
- Eh.. Nja, jag ska till en kompis snart så jag hinner inte det.. (Nödlögn 1)
- Jaså, på det viset.. Vad läser du för nåt? (Jag visade honom min "David Beckham"-bok) Tycker du han e snygg eller?
- Ja, det gör jag, gör inte du?
- Nä, inte speciellt... Men läser du boken för att han e snygg eller?
- Nä, för att han e grym!
- På vadå?
- På fotboll såklart!
- Aha.. okej... Lär du dig nån fotboll av å läsa den där boken då?
- Ja, en del om fotboll lär jag mig nog...
- Okej, e din pojkvän lika snygg som honom eller? För jag antar att en söt tjej som du har pojkvän?
- Eh.. Ja, det har jag... (Nödlögn 2)
- Okej, va heter han då?
- Eh... Johan. (Nödlögn 3)
- Jaså.. Hur länge har du och Johan vart tillsammans då?
- Eh... Tre månader. (Nödlögn 4)
- Okej, så då e det rätt färskt fortfarande alltså. Det brukar ju vara då man är som kärast.
- Jo men visst sörru... Vet du hur det blir nu med huset? Kommer nån släkting flytta in sen eller? (bäst å byta ämne)
- Ja, det kanske blir så. Jag skulle kunna tänka mig att flytta in här. Då får jag ju se mer av dig.
- Då flyttar jag nog...
- Haha, okej...
- Närå.. skoja bara (Nödlögn 5)
- Hur länge har du bott här då?
- Vi har väl bott här i typ tolv år tror jag.
- Jaså, ja jag tror att jag har sett dig några gånger. Du har säkert sett mig med.
- Nä, eller jag tror inte det. Men du, nu ska jag nog ta å gå in å göra i ordning mig. (Nödlögn 6) Men vi kanske syns nån gång. (Det hoppas jag inte!)
- Okej, ha det så bra. Hejdå!

Så nu sitter jag här inne i mörkret. Förbannad över att jag inte kan vara ute i det fina vädret!
Dumma snubbe som förstörde min soldag..

Jag vågar knappt gå förbi fönstrena ens, han kanske ser mig.

Fasen, jag som behöver plocka ur diskmaskinen.


Kommentarer
Postat av: Max Power

Haha... VIsst är det kul med såna människor.. Jag brukar råka ut för pensionärer oftast, dom raggar i alla fall inte som tur väl är..

Postat av: Terese

Haha.. tack för att jag fick skratta lite. :)

2006-04-12 @ 13:54:40
URL: http://tessi.blogg.se
Postat av: Anniepannie

Haha, kul att jag lyckats roa nån. =) Jag hoppas bara att han inte har planerat att dyka upp här fler gånger! Han verkar ju inte fatta vinken...

2006-04-12 @ 14:08:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback