Besök

I söndags kväll kom min 14-åriga kusin Sixten och hans kompis Alex hit från Arvika.
De ska bo här hos oss till på fredag eftersom de ska praoa på ett internet-café vid Odenplan.
Roligt å få höra lite värmländska tycker jag, det är en så skojig dialekt. Å trots att det innebär att jag och syrran måste dela rum en vecka så är det kul att kusinen kommer hit några dagar.

I söndags förklarade vi allt om tunnelbanan för killarna. Vilken station de skulle gå av vid, vilka tåg de kunde ta, vilka kort och häften de kunde köpa och en massa annat grejs.
-Jaja, det blir säkert jättebra! sa dom båda två.

Igår när pappa kom hem berättade han att Sixten och Alex hade åkt för långt med tunnelbanan. De var osäkra på om det var vid Hässelby Gård eller Hässelby Strand de skulle gå av.
De åkte alltså vidare en station för långt.
Vi antog allihopa att de då hade suttit kvar på tåget och åkt tillbaka en station precis som vi berättat att de kunde göra om de åkte fel. Men sen kom det fram att de istället hade gått av vid Hässelby strand och sedan gått hela vägen hem till oss därifrån.
Att de ens hittade hit tycker jag var bra gjort! För det är inte det lättaste därifrån. Att de inte ringde!

Lantisar, haha...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback