Beach 2006

Nu jäklar!
Har suttit å mer eller mindre tröstätit i en evighet nu... så för å kunna äta en del onnytigheter utan att få dåligt samvete för det (som på den gamla goda tiden alltså) så kände jag att det var dags att ta mig till gymmet.

Jag har haft gymkort under sommaren förut men denna gång blir det ju lite annorlunda. Då blev det mest tid på cykeln, löpbandet eller nåt aerobics-pass... Den roliga biten...
Nu går ju inte det dårå... Så jag får ägna mig åt den sortens träning som jag tycker e jävligt boring, maskinerna.

Varför e dom så trista då?
Jo, för det första så har jag ju noll armstyrka. Å att träna på de saker man e sämst på e ju alltid jobbigast. Å sen om träningen ska ge nånting så gäller det ju att man kör tills det verkligen blir jättejobbigt.
Men när det handlar om styrka så blir det jobbigt på det sättet att man till slut blir röd i fejset å måste ta i ordentligt för å orka de sista gångerna.
Men hur kul e de å sitta där å kämpa å stöna? Jag tycker i allafall att det känns ju som om varenda människa stirrar då. För det vet jag att jag gör iallafall när det är nån annan som låter.
Men det verkar ju ingen annan ha problem med. Många sitter å stönar å låter som om de var nån helt annanstans...
En annan grej som e lagom skoj när man e en svagis som jag e är att behöva flytta upp vikterna typ tio snäpp varje maskin man kommer till.

Nä, styrketräning e helt enkelt inte min grej. Men det ska bli! Nu ska jag bli en biff! Sex-pack, here I come! 
För det var faktiskt inte alls speciellt illa idag ändå.
Å hör å häpna: Jag blev svettig! Så himla skönt å känna att träningen ger nånting!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback