Åland

Vi tog färjan från Grisslehamn i fredags kväll. Det var party party på båten men man vart lite lurad av att det gungade så mycket. Va lite osäker på hur mycket av gungandet som var mitt å hur mycket som var båtens.
Men jag kände mig hyfsat nykter när vi gick av...
...Trots att Tosse och jag var något korkade i baren.
Vi skulle köpa varsin P2. Vi ville ha varsin fyra eftersom vi kände att det absolut räckte så.
Bartendern frågade oss:
- Vill ni ha små tråkiga eller stora roliga?
- Stora roliga såklart! svarade vi fort som f-n utan att tänka efter.

Å sen stod vi där med varsin åtta. Mums! Nja, inte direkt. Men den gick ner!

Sen var vi framme vid vandrarhemmet runt halv tolv så vi kastade bara in väskorna och drog ut. Det var en kul kväll!
Bl a träffade vi våran gamla tränare som var där med sitt nya lag. Hon var ganska så slirig å skulle halvt sluddrande köra lite personlig coaching och berätta för oss vad vi alla borde bli bättre på. Jag kan inte säga att hon sa speciellt mycket jag inte redan visste.
Vi träffade även en trevlig Ålands-tjej som visade oss vägen hem. Tur var väl det för jag har noll lokalsinne!

Efter fyra timmars sömn slog vi pigga upp ögonen och hoppade ur sängen. Första matchen var klockan halv tio.
Vi kom tvåa i vår grupp vilket betydde kvartsfinal följande morgon 8.20. (!) Men det hindrade inte oss från att parta även denna kväll!
Först var vi på förfest hos nåra innebandykillar som en i vårt lag kände och sen var det utgång.

Det blev inte mycket sömn den här natten heller. Men sånt överlever man ju när det bara handlar om några dagar. Vi förlorade tyvärr kvarten mot Umeås innebandygymnasium trots att vi spelade riktigt bra. De gjorde 2-1 med 24 sekunder kvar av matchen. Surt!
Men å andra sidan, de satsade på cupen och kom inte till matchen med tre timmars sömn och två partykvällar bakom sig som vi. Så att vi spelade bra ändå var ju kul!

Eftersom vi åkte ut redan i kvarten kunde vi boka om våra båtbiljetter och ta en tidigare färja hem. När vi sen satte oss i bilen somnade jag på momangen. Efter en stund vaknade jag av att jag hörde en massa skratt.

- Zooma! Haha, hon ser ju helt galen ur!!!! Hahaha...

Ingen ser ju speciellt het ut när man sover i bilen men jag sover även med halv-öppna ögon (vitan syns lite) vilket brukar roa en del... Så det tog inte speciellt lång tid innan jag fattade att det var ett kort på mig de skrattade åt.
Så sen var det bara ner med solbrillorna å sova vidare. Fick se kortet sen och det såg typ ut som om jag var tagen av demoner eller nåt. Såg inte klok ut! Men... jag bjuder på den!

En lyckad helg helt klart!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback